Nationale branding campagne
Leiden was in het jaar 2022 European City of Science en dat zullen alle nieuwsgierigen geweten hebben. Leiden&Partners pakte uit met een van haar grootste campagnes ooit! Een greep uit de hoogtepunten.
Leiden wint ‘Place Brand of the Year’ Award 2023
Trots! Leiden wint de ‘Place Brand of the Year’ Award met Leiden, European City of Science jaar! Het jaar 2022 waarin Leiden een jaar lang ‘European City of Science’ was, heeft de stad een mooie erkenning opgeleverd met de winst van de internationale ‘Place Brand of the Year’ Award. Deze werd vandaag uitgereikt op het City Nation Place Global 2023 congres in London. De prijs is in ontvangst genomen door collega’s Mincke Pijpers en Corine van der Ceelen en Lucien Geelhoed, intendant Leiden2022.
Lees het persberichtCampagne ‘Leiden, European City of Science’
Hier zie je een overzicht van onze branding campagne rond ‘Leiden, European City of Science’. Van de ruim 900 radiospots op NPORadio1, tot levensgrote billboards in de 10 grote steden. Ons reuze-DNA als selfiespot in de stad tot maar liefst 3 grote Volkskrant-Kennisbijlagen dit jaar. En nog veel meer. Leiden, als Europese hoofdstad van de wetenschap was niet te missen!
80 wetenschappelijke congressen
Het beste congresjaar ooit! Met zo’n 80 wetenschappelijke congressen in 2022 verbreekt dit ‘European City of Science jaar’ alle records. Het Leiden Convention Bureau, een activiteit van Leiden&Partners heeft hard gewerkt aan het binnenhalen en faciliteren van die al die congressen. Duizenden congresdeelnemers zijn voorzien van Science Routes, verwelkomd door een professioneel city host team en werden ondergedompeld in onze mooie stad. Op de ruim 160 congresdagen werd gemiddeld €400 per internationale deelnemer per dag uitgegeven, waarvan 70% in de lokale economie belandt. De congresbezoekers dragen hiermee bij aan de economische vitaliteit van Leiden, evenals aan de wetenschappelijke uitstraling van de stad en haar internationale instellingen.
Vragen aan Harari
Een andere parel in de programmering: de organisatie van ‘Brave New World’ wist samen met Leiden&Partners de grote filosoof, historicus en schrijver Yuval Noah Harari naar Leiden te halen! Ca. 100 kinderen in de leeftijd van 12 – 17 jaar werden in Naturalis in de gelegenheid gesteld professor Harari vragen te stellen over de geschiedenis- en de toekomst van de mens. Van de bijeenkomst is een videoverslag gemaakten diezelfde avond nog, zat Harari bij Humberto Tan aan tafel om hierover te vertellen. Mét onze beelden!
Nacht van Ontdekkingen
En het weekend was al zo mooi begonnen, met hét wetenschapsfestival van Zuid-Holland: de Nacht van Ontdekkingen. Met meer dan 60 acts in en rond de Leidse Hortus en de Sterrewacht, vierden we als initiator deze 8e editie met duizenden liefhebbers en verzamelden weer iconische beelden voor campagnes, opendagen en wervingsactiviteiten.
Publiciteit
Onze doelstelling om aandacht te vragen voor Leiden als stad van wetenschap is behaald. Alleen al het project ‘Seeing Stars Leiden’ haalde een ‘media coverage’ van 27 artikelen, 2.9 miljoen social media views en een totaal uniek publieksbereik van 46,8 miljoen. Dit is nog maar het begin.