Met onze website bieden wij onder andere informatie over de stad, evenementen en tips aan de bezoeker en bewoner. In 2023 had de website 750.000 bezoekers en bijna 3 miljoen views.
Op ons Instagramkanaal delen wij user generated content van Leiden. Dit bestaat uit het delen van sfeerbeelden van de stad via timeline posts, reels en stories. Op dit moment heeft het kanaal bijna 22.000 volgers.
Via de Stad van Ontdekkingen Facebook-pagina delen wij tips, lichten wij partners uit en voorzien wij volgers van relevante en actuele informatie over de stad. Het account heeft 29.000 likes en 30.000 volgers.
Op X (Twitter) brengt Leiden&Partners bewoners en bezoekers op de hoogte van actuele uittips, evenementen en nieuws over Leiden. Het account OntdekLeiden heeft inmiddels meer dan 7.000 volgers.
Via het Stad van Ontdekkingen Youtube account kunnen volgers op de hoogte blijven van evenementen en content. Hierop delen wij ook aftermovies van grote evenementen en partnerbijeenkomsten. Het account heeft bijna 500 abonnees.
Leiden&Partners zet in 2024 in op het vergroten van bereik en interactie via TikTok Stadvanontdekkingen. Hierop lichten wij tips en bezienswaardigheden uit in de stad op een creatieve manier. Het account heeft ruim 2.200 volgers.
Via Pinterest delen wij tips in Leiden op het gebied van o.a. wandelen, shoppen en cultuur. In 2023 hebben wij met onze posts meer dan 100.000 mensen bereikt en ruim 1.200 klikken gegenereerd.
Onze b2c Uit in Leiden nieuwsbrief verschijnt ieder week op donderdag en voorziet de lezer van actueel nieuws, informatie over aankomende evenementen in Leiden en tips van partners. De Uit in Leiden heeft bijna 6.000 abonnees en behaalde in 2023 een doorklikpercentage van 16%.
Via onze website verschaffen wij informatie aan onze partners over de thema's waarop Leiden&Partners actief is. Ook voorzien wij partners van informatie, delen wij prestaties en laten wij zien hoe zij actief met ons kunnen samenwerken.
Via ons X-account delen wij het meest actuele nieuws van prestaties samen met onze partners. Van het winnen van de Placebrand of the Year award, tot het uitbrengen van de hernieuwde Hofjeswandeling. Het account heeft inmiddels meer dan 1.600 volgers.
Via LinkedIn delen wij prestaties, nieuws, vacatures en de laatste updates van Leiden&Partners en haar stadspartners met onze volgers. Het account heeft bijna 2.500 volgers.
Via onze L&P Update voorzien wij onze partners van de meest recente updates binnen onze organisatie, evenals behaalde prestaties en successen. De nieuwsbrief wordt maandelijks verstuurd aan bijna 1.000 contacten.
Via de website van Leiden International Centre verlenen wij informatie aan internationale nieuwkomers in Leiden, Leiderdorp, Voorschoten en Zoeterwoude. Op de website vind je informatie over het regelen van belasting, zorgverzekeringen, taal en nog veel meer. De website had in 2023 100.000 gebruikers.
Via Facebook leggen wij in het Engels uit welke activiteiten er gaande zijn in de regio Leiden. Verder verstrekken wij informatie over onze Meet&Mingle evenementen en maandelijke nieuwsbrief. Het account heeft 7500 volgers en heeft in 2023 meer dan 150.000 mensen bereikt.
Via onze b2b LinkedIn delen wij informatie dat relevant is voor bedrijven en HR afdelingen, andere international centres, bedrijven die met internationals werken, en onze partners. Het account heeft al meer dan 1000 volgers.
Via ons X-account delen wij het laatste nieuws met betrekking tot samenwerkingsverbanden met onze partners en onze eigen evenementen. Deze content is vooral gericht naar onze partners, bedrijven die met internationals werken en andere international centres. Het account heeft inmiddels meer dan 900 volgers.
Via onze maandelijkse Expat Nieuwsbrief geven wij een updates aan expats hoe ze hun verblijf in de regio Leiden kunnen verrijken. Er wordt in verteld welke activiteiten en evenementen er deze maand gaande zijn bovenop de informatieve artikelen.
Via onze Corporate Nieuwsbrief willen wij CEO’s, HR-managers en iedereen die met internationals werkt op de hoogte houden van hoe wij bedrijven kunnen helpen met gemeentelijke registratie en andere vragen en problemen rondom internationals. Onze missie is het aantrekken en behouden van internationaal talent voor organisaties in de hele Leidse regio.
Via de nieuwe Instagram-pagina geven we updates aan internationals over aankomende evenementen en onze publicaties. In de eerste week na de oprichting van het account hebben we al 40 volgers.
Leiden Convention Bureau-Via onze kanalen delen wij informatie op het gebied van science, bieden wij hulp bij het organiseren van congressen en lichten events en bijeenkomsten uit.
Via de website van ons Leiden Convention Bureau bieden wij congresorganisatoren en bezoekers informatie over onder andere congreslocaties, onze diensten en het laatste nieuws over science en events in Leiden. De website had 52.000 weergaven in 2023.
Via X delen wij congresnieuws, prestaties van Leiden Convention Bureau, events en tips. Communicatie op X is in het Engels. Het account heeft 391 volgers en bereikte 9.500 mensen in 2023.
Via onze b2b LinkedIn delen wij onze prestaties, actueel wetenschapsnieuws en houden wij onze partners op de hoogte van ontwikkelingen binnen Leiden Convention Bureau. Daarnaast delen wij artikelen en projecten van partners.
Via Youtube delen wij aftermovies van events, congressen en bijeenkomsten, maar ook onze eigen congresfilm. Hierin laten wij zien waarom Leiden de perfecte congresstad is voor wetenschappelijke en zakelijke bijeenkomsten.
Days of Art and Science-Middels de Days of Art and Science kanalen brengen wij geïnteresseerden op de hoogte van de laatste programmering en nieuws rondom verschillende, unieke activiteiten op het snijvlak van kunst en wetenschap.
De Days of Art and Science website biedt in een geheel eigen huisstijl informatie over het initiatief, de programmering en betrokken partners. Websitebezoekers worden bediend op zowel een Nederlandse, als Engelse landingspagina. In de maanden rondom de editie van 2023 had de website bijna 10.000 bezoekers.
Via Facebook communiceren wij in het Engels relevante informatie over de programmaonderdelen en sprekers aan onze volgers. Via Facebook proberen we via een call to action websiteverkeer te genereren. Via het platform hebben we rondom de Days ruim 220.000 mensen bereikt, met een piek van 23.000 mensen op 9 september 2023.
Instagram wordt op eenzelfde manier ingezet als Facebook voor het uitlichten van de verschillende evenementen binnen de Days of Art and Science. Via Instagram hebben wij ruim 128.000 mensen bereikt, waarvan maar liefst 14.000 op 10 september 2023.
Via X communiceren wij in het Engels met onze volgers en voorzien wij ze van informatie over onderdelen van de Days of Art and Science. Net als Facebook proberen wij verkeer naar onze website te stimuleren.
Streek van Verrassingen-Via de kanalen van de Streek van Verrassingen voorzien wij regiobewoners van tips en informatie in hun eigen (rand)gemeente(n).
De website van Streek van Verrassingen is de verbinding tussen de websites van de deelnemende gemeenten. Met het uitlichten van tips en het beheren van onder meer een gezamenlijke UITagenda stimuleren wij het bewegen van de bewoners tussen de gemeentegrenzen.
Op Instagram delen wij via de tijdlijn sfeerbeelden van de Streek van Verrassingen, gemaakt door Instagram-gebruikers. Daarnaast gebruiken wij de stories om partners en evenementen uit te lichten. Het account heeft bijna 2.000 volgers.
Via Facebook lichten wij evenementen en tips in de Streek van Verrassingen uit. Daarnaast geven wij op dit platform aandacht aan onze partners of zetten wij winacties uit. Het account heeft bijna 900 volgers.
Wij brengen vier keer per jaar de Streek van Verrassingen nieuwsbrief uit. Elke editie is seizoensgebonden en gericht op evenementen en activiteiten die relevant en actueel zijn rondom het betreffende seizoen. Ontvangers van de nieuwsbrief zijn regiobewoners.
L&P Update
Iedere maand een nieuwsbrief met informatie over onze campagnes en activiteiten. Bekijk hier het overzicht van de nieuwsbrieven van dit jaar. Wil je deze nieuwsbrief ook ontvangen? Meld je aan!